Tvorba Půlnoci (Mejlova pohrobku PPU) je dostatečně
zdokumentovaná, přesto lze stále objevit zajímavé nahrávky, což
potvrzuje dvojdisk undergroundového vydavatelství Guerilla Records. CD
vyšlo jako výraz úcty a obdivu k Mejlovi a obsahuje záznam dvou koncertů
z let 1988 a 1989 z Chmelnice, objevuje se zde většina profláklých válů
Půlnoci, některé méně známé skladby i pár skladeb Plastiků. Luxusní
digipack obsahuje standardní booklet s texty, fotkami a několika
faktografickými údaji.
Na nahrávce se podíleli kromě Mejly
i ex-plastikovští J.Janíček (klávesy) a J.Kabeš (kytara), dále zpěvačka
M.Němcová a violoncellista T.Schilla, tedy samé známé osobnosti z okruhu
undergroundu. Pro někoho překvapující může být bubeník Petr Kumandžas,
pozdější leader crossoverových Jolly Joker and the Plastic Beatles of
the Universe, (pro mě) zásadní kapely poloviny devadesátých let. Jako
speciální host se objevuje Allen Ginsberg a (japonští?) hudebníci
(kytara, perkuse).
Vznik obou nahrávek dělí několik měsíců, přesto je
jejich vyznění odlišné - první CD je invenčnější a experimentálnější,
druhé poklidnější ale soudržnější.
Půlnoc se prezentuje temným "popem" někde mezi
undergroundem, alternativou a gotikou, mezi základní atributy nahrávky
patří hypnotická a opakující se rytmika, temné ale výrazné melodie,
občasné experimentální, drásavé a industriální zvuky, vyhrávky nebo free
pasáže. Bicí mi připadají tak trochu perkusní, v některých skladbách
dostanou prostor táhlé, disharmonické až zlověstné klávesy, které
společně se zpěvem evokují "gotické" nahrávky Nico. Jednotlivé skladby
jsou chytlavé a přístupné, je v tom taková ta obyčejná krása. Vzhledem
k tomu, že jde o živou nahrávku, tak je záznam lehce neučesaný a díky
tom i autentický, přirozený a živočišný.