Gustav Meyrink patří do okruhu pražských spisovatelů. Mezi jeho pozdní díla patří kratší prózy Valpružina noc a Bílý dominikán
vydávané často v jednom svazku. V obou textech se prolíná realita
s mystickými výjevy a autor hojně čerpá ze svých znalostí alchymie
a magie a používá i zednářské motivy. Dovede však barvitě vylíčit
vizuálně silné scény a momenty, které se silně zapíší do paměti -
a skoro si říkají o výtvarné nebo filmové zpracování.
30. září 2016
29. září 2016
Dead Carnage / Soul Massacre
Splitko deathmetalových kapel Dead Carnage a Soul Massacre
vyšlo v roce 2015 v Pařátu. V obou případech jde o poměrně nová jména
na scéně, nicméně zastřešená zkušenými harcovníky z kapel Disfigured
Corpse a G.O.R.E v případě Dead Carnage, resp. Hypnotic Scenery
a Dyssolving Of Prodigy v případě Soul Massacre. Jak již bylo řečeno,
obě kapely hrají "ten svůj deathmetal" a to spíše oldchoolový, výsledný
zvuk je naštěstí rozdílný a snadno rozpoznatelný. Obě kapely jsou
z Havířova a dohromady nabízejí cca 35 minut materiálu, což je tak
akorát, aby nahrávka nenudila.
Dead Carnage - The Only Thing I Ever Wanted Was To Kill The God
Po
úvodním ruchovém intru nabízí Dead Carnage různé varianty převážně
střednětempého death metalu. Jeho pojetí má hrubým, byť celkem
srozumitelným, vokálem blízko k brutální variantě stylu, hudebně zase
spíš k technické. Prostor dostanou riffující a thrashující pasáže
i svižnější části, nicméně úvod nahrávky mi přišel hodně klišovitý
a předvídatelný. I přes melodické momenty nebo sóla jde spíše o hutnou
a syrovou, byť ne vyloženě brutální, záležitost. Paradoxně je asi
nejzajímavější lehce odlišná závěrečná skladba věnovaná Disfigured
Corpse - punkový rytmus a lehce zběsilé pojetí skladbě sluší. Celkově
bych o tvorbě Dead Carnage řekl, že originalita není veskrze žádná ale
poslouchá se to dobře, zvlášť pro toho, kdo má rád old school death
v hopsavě hutné podobě.
Soul Massacre - 1000 Ways To Die
Soul
Massacre nabízí pomalejší a hutnější skladby blížící se svým feelingem
pomalejším věcem od Krabathoru. Přijde mi, že trvá o něco déle se do
jejich tvorby dostat, ale celkem to stojí za to - murmur (z dívčího
hrdla), střední tempo, výrazná basa, vyhrávky a sóla mají v celkovém
spojení kýžený efekt. Zkrátka zkušenosti ze spíše doomových kapel jsou
poznat. Na nahrávce se objevují hutné riffy a thrashující plochy,
přechody, změny tempa i různé varianty murmuru a zpěvu včetně lehce
sekaného, přitom i celkem srozumitelného.
***
Na první poslech mi
přišla část Soul Massacre nudnější ale později se ukázala jako
promyšlenější a složitější, zkrátka jsou poznat zkušenosti z doomu
přetavené do deathu. Dead Carnage jsou přímočaře hopsavější, jde tak
trochu o death zpopularizovaný a dotažený do komerční dokonalosti dvacet
let starou Sepulturou, pohybujeme se však v udg rovině a rozhodně nejde
o kopírku ani výrazné ovlivnění, spíše o přístup - hutné riffy,
valivost a podladěnost.
Celkový dojem ze splitu je spokojenost s oběma
skupinama, na druhou stranu takových je... Zkrátka tento počin hodnotím
dobře - takže za tři :)
8. září 2016
Pačess - Trapista
Pačessovo druhé sólové album "Trapista" z roku 2016
nabízí na ploše cca půl hodiny šestici skladeb. Převážně jde o svižné
blackmetalové sypačky, je však slyšet i inspirace epikou Bathory
a metalem konce 80. let. Z nahrávky je poznat jak Pačessův autorský
rukopis tak návaznost na debut i tvorbu domovského Asgardu.
"Trapista" je stejně jako jeho předchůdce
monotematické album a zabývá se vařením piva v klášteru, kde se mniši
s tímto nápojem mazlí a hledají správné ingredience a složení. Názvy
skladeb dávají tak trochu vzpomenout na Master's Hammer, jen si nejsem
jistý mírou nadhledu. Hlavní devizou alba je variabilita vokálů, každou
postavu zpívá jiný zpěvák (Lord Morbivod, Khaablus, Blackie, Tomáš Chytík, Zdeněk Černý a Pačess), což dodává nahrávce na zajímavosti a svěžesti.
Přihlásit se k odběru:
Příspěvky (Atom)