Tahle deska měla otevřít Půlnoci cestu do
"velkého" světa showbusinessu ale nějak se to nepovedlo. Opadla aura
mučedníků režimu i nekritické obdivování partou kamarádů, hodnotila se
hudba jako taková a ta v celosvětové konkurenci neměla šanci na masový
úspěch. Booklet CD tvoří klasická knížečka, která obsahuje průvodní
slovo Václava Havla z roku 1984 a texty v angličtině, byť jsou skladby
zpívány převážně česky. Šokovat měl i obal s nahým Magorem.
Na desce se střídají momenty rockově přímočaré,
hudebně zajímavé i celkově nudné. Zazní na ní jak známé věci, přičemž
některé se objevily už na debutu, (Podivná je podivná, Kanárek, Píseň pro Nico), tak nové skladby a dojde i na cover od The Velvet Underground.
Úvodní Podivná je podivná je oproti debutu
energičtější a přímočařejší, vyhrávky a rockově netypické zvuky
zůstávají zachovány. Zajímavá je eponymní skladba, její úvodní pasáž
tvoří jemná rocková elektronika a smyčce, pak přijde rockový zlom, který
naváže na melodickou linii a závěr patří náznaku kakofonie, hodně se mi
líbí melodický refrén "ve městě hysterie". Tahle skladba vlastně
představuje Půlnoc v kostce. Mezi nové skladby patří třeba unylá Zametám ale neuklízím nebo nepřesvědčivé a rozhárané Můry. Závěrečné Bondyho Muchomůrky patří k těm jemným, táhlým a krásným skladbám, i když znám verze, ve kterých se chlapci pěkně rozjeli.
I když Půlnoc celosvětově neprorazila, neznamená to,
že je nahrávka špatná. Oproti debutu je atmosféra trochu tajemná,
křehká, jemná, elektronicky akustická a moc pěkná, i když debut byl
procítěnější. City of Hysteria je totiž také rockovější a kytarovější, dokonce mi přijde, že tempo mohlo být pozvolnější a místy kapela až moc tlačí na pilu.
Přesto všechny klady je z nahrávky cítit jakási
pachuť. Už si nepamatuji historické pozadí nahrávky, jestli byli tehdy
pod tlakem nebo se rozpadali, každopádně, ta deska je podivná je
podivná.
Žádné komentáře:
Okomentovat