http://www.sklisen.cz/sahaweb/index.php

20. února 2014

Dark Valentine Party 6 vs. Pagan Black Night vol. 5 - 15.02.2014

V sobotu 15.02.2014 proběhly v Brně dvě pro mě zajímavé akce - Pagan Black Night vol. 5 na Melodce a Dark Valentine Party 6 na Flédě. Dlouho jsem přemýšlel, kterou akci zvolit - Valentine party mě lákala atmosférou a lidma, Pagan Night zase kapelama, protože Stíny Plamenů jsou posledních pět let moje srdcovka. Rozdvojit se bohužel neumím, naštěstí nejsou Melodka a Fléda tak daleko od sebe, takže přecházím tam a zpátky - zkrátka jsem byl všude a dvakrát... 

Přestože se na Flédě začíná dřív, já začínám na Melodce, kam přicházím něco po osmé a doufám, že koncert už bude v plném proudu a mě se povede ušetřit nějaký čas. To se povedlo jen částečně - Black Seal sice již hrají ale mají cca hodinu zpoždění, jejich set mi nijak zvlášť v hlavě nezůstal. Po celkem dlouhé pauze vystupují Desire of Sorrow, náhradníci povolaní na poslední chvíli. Jejich blackmetalový set mě dost zaujal, zpěv mi totiž evokuje staré CoF a melodické sypačky s tímto typem zpěvu můžu, zvlášť když je vše podbarveno lehce mystickým oparem... Sice šlo pro mě o překvapení večera ale po pár skladbách odcházím na Flédu. 

Na Flédě vrcholí vystoupení Arch Of Hell. Ty jsem viděl za poslední dva roky několikrát a v jejich hodnocení se už nechci moc opakovat. Podle mě je to řemeslně perfektně odvedená symfometalová halekačka, kde ani líbivý obal nezakryje převažující prázdnotu, jedním uchem tam a druhým ven. I následující Misty Ways vidím opakovaně a ani zde se nechci moc opakovat, jejich projev mi přijde uvěřitelnější a niternější, i hudebně je mi to díky příměsi gotiky a elektroniky bližší; opět cca v půlce se vracím zpět na Melodku. 

Bohužel tenhle odchod byl špatně naplánován, vrátil jsem se zřejmě těsně po konci Unclean a čekání na Doomas bylo velmi dlouhé, zpoždění se blížilo ke dvěma hodinám.

Doomas přijeli z vystoupení v Luhačovicích, takže absolvovali druhý koncert za večer ale na suverénním výkonu to nebylo vůbec poznat. 


Vrcholem akce pro mě byly Stíny Plamenů, které pro mě dokonale kombinují tvrdost, melodiku, chytlavost i nadhled (v textech). Pod Morbivodovým vedením zahráli mix starších i novějších věcí, závěr obstarali dva přídavky. Osobně jsem byl velmi spokojen a jedinou chybou byl konec ve dvě ráno, takže publikum již lehce prořídlo. Ale jinak stoprocentní spokojenost.

I přes pokročilou noční hodinu se vracím na Flédu, s tím, že neuvidím Lahkou můzu jsem se již smířil. Po příchodu jsem se nějak zakecal u merche Misty Ways a nějak si nevšimnul, že Carpathia Castle ještě hrají, takže sem stihl jen závěrečno


u děkovačku. Konec večera to ale ještě nebyl, následovala BDSM show "pravdivý příběh Valentina", což už bylo nad moje chápání. Posledním prvkem programu byla zdlouhavá tombola - lidi se totiž už rozprchli a tak byla každá cena vyvolávána opakovaně a vyhrál snad každý, kdo měl dost trpělivosti - včetně mě. No a komu to bylo málo, tak pokračoval na after party v čajovně kousek naproti Flédy.

Když to shrnu - pro mě hudba lepší na Melodce (Doomas a Stíny Plamenů), lidi a atmosféra zase na Flédě. 

Žádné komentáře:

Okomentovat