Vánoční prázdniny a čekání na nový výtisk jiného
projektu jsem si vyplnil tímhle letitým modelem (s číslem 1.01) od
R.Vyškovského. Musím přitom konstatovat, že se mi tento typ formulí po
estetické stránce moc nelíbí a lepím ji jen do sbírky. Až během lepení
jsem si uvědomil, že se mi spíš nelíbí zpracování R.Vyškovského, kterému
chybí elegance a štíhlost, než formule jako taková. To neelegantní
provedení je zřejmě dáno nedostatkem podkladů, (ne)zkušeností (autora)
i cílovou skupinou modelářů, to vše ale neberu jako kritiku, spíše je to
konstatování faktů.
Model je celkem jednoduchý, má pár dílů (do 60)
a z jediné návodové kresby nejsou některé detaily příliš zřejmé. Proti
dnešním modelům např. od Forum teamu je to jednoduchá krabička, přesto
mi stavba zabrala pár večerů a to i proto, že jsem konstrukční celky
nechával důkladně proschnout. Model jsem nestavěl přesně podle návodu
ale kompletaci některých celků jsem změnil v pro mě logičtější pořadí.
Občas jsem zmenšoval chlopně, ty originální jsou obrovské, místo špejlí
jsem použil uhlíkovou tyčinku o průměru 1,5 mm a největší změnou bylo
vylepšení předních závěsů kol - jednak jsem u nich prořezal vzduch
a hlavně jsem nedal osu skrz celou příď ale jen u závěsu kola.
Některé drobnosti jako zrcátka jsem lepil až na
konec, protože nalepit je na karoserii a tu pak lepit na podvozek podle
mě znamená jejich jisté poškození. Přední i zadní křídlo mi přijdou
šikovně vymyšlené a dokonce jsem si říkal, že se mi křídla lepila snad
poprvé dobře, měl jsem z nich radost. Ale jen do chvíle, než jsem
zjistil, že u zadního křídla mám jednu svislou plochu vzhůru nohama. To
jsem opravil celkem snadno, po proschnutí jsem plochu uřízl a otočil,
naštěstí to není skoro poznat. Mnohem horší bylo, když jsem až při
závěrečném focení zjistil, že přední křídlo mám naopak a že s tím už
nejde nic dělat...
Po dokončení karoserie jsem s údivem zjistil, že
jsem zapomněl na bočnice 8,9, takže jsem je přilepil natupo - a ony
celkem pěkně zakryly ty největší nerovnosti na boku karoserie. A po
pravdě řečeno, bylo možná lepší bočnice nalepit na závěr, protože jinak
by bylo při kompletování o plochu víc.
Stavbu jsem zakončil jednoduchými koly a zařadil k ostatním formulím stáje Ferrari.
Žádné komentáře:
Okomentovat